Πολλές φορές τα προγράμματα χρειάζονται να κρατούν αποθηκευμένες κάποιες πληροφορίες
Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στη μνήμη του υπολογιστή και παριστάνονται με συμβολικά ονόματα, αποτελώντας τις ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ του προγράμματος.
Η καθημερινότητά μας περιέχει αντικείμενα που θυμίζουν μεταβλητές προγράμματος
Δημιουργία | Οι μεταβλητές δηλώνονται στο πρόγραμμα |
---|---|
Αρχικοποίηση | Ορισμός της αρχικής τιμής |
Ενημέρωση | Τροποποίηση της τιμής από τον αλγόριθμο, εφόσον απαιτείται. Εξαρτάται από το ρόλο της μεταβλητής. |
int score; /* Δήλωση(δημιουργία) μεταβλητής */
String name ="John"; /*Δήλωση και αρχικοποίηση */
score = 10; /* Αρχικοποίηση */
score += 2; /* Ενημέρωση (αύξηση της τιμής κατά 2) */
score = score + 2; /* Το ίδιο με το παραπάνω*/
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Το = σημαίνει "αποθήκευσε την τιμή στα δεξιά, στη μεταβλητή στα αριστερά".
Γενικά όμως, οι μεταβλητές του προγραμματισμού διαφέρουν από τις μεταβλητές των μαθηματικών.